Dierenweidenieuws

Op de tijdelijke pagina’s hieronder houden we je op de hoogte van de vorderingen op de dierenweide

Het Stinspark wordt opgeknapt. Vanuit de Wijkvereniging WVF en de werkgroep Stinsweide wordt al geruime tijd gewerkt aan de totstandkoming van een nieuw onderkomen voor onze dieren. Alle vergunningen zijn bijna binnen en de tekeningen en de plannen zijn bijna klaar.
Samen met de gemeente worden ook nog andere aanpassingen aan het Stinspark gedaan. Er komen nieuwe bomengroepen, een haag en een wandelpad.
Het Stinspark is, zoals u misschien weet, een archeologisch rijksmonument omdat de fundamenten van het kasteel Voorst onder de Dierenweide liggen. Niet heel praktisch als je wilt gaan bouwen, maar het geeft het park wel wat extra’s. Omdat dit stukje geschiedenis nu niet goed tot zijn recht komt, zal daar in het nieuwe Stinspark meer aandacht voor komen.
Er is een ‘werkgroep Nieuwbouw’, die verantwoordelijk is voor het regelen van vergunningen, het maken van plannen en het organiseren van de nieuwbouw. Bekijk hieronder de tekeningen en volg de vorderingen.